Polskie firmy nadal nie rozumieją fenomenu Facebooka. Prowadzą swoje konta, ponieważ robi to także ich konkurencja

Zdaniem specjalistów polskie przedsiębiorstwa nadal nie do końca rozumieją potrzebę wykorzystywania mediów społecznościowych do kontaktu z bieżącymi oraz potencjalnymi klientami. Podstawą, która motywuje ich do prowadzenia swojego oficjalnego konta na Facebooku jest fakt, że robi to także ich bezpośrednia konkurencja.


Wyniki podane przez Deloitte Polska są zaskakujące. 86 % przedsiębiorców z ankietowanych posiada swoje oficjalne wizytówki na Facebooku, ale aż 62 % z nich robi to ze względu na konkurencję, a nie rzeczywiste potrzeby. Wielu specjalistów, którzy odpowiadają za public relations, komunikację lub marketing nie zna dokładnej strategii wykorzystywania social mediów do budowania odpowiednich relacji międzyludzkich.

Tylko niewielka grupa menadżerów wie jak wiele może osiągnąć, będąc aktywnym w Internecie. Jeszcze mniej potrafi wykorzystywać dostępne narzędzia i mierzyć efekty swojej działalności. Badania potwierdzają, że większość polskich przedsiębiorstw nadal nie posiada pracowników, którzy byliby oddelegowali wyłącznie do budowania relacji za pośrednictwem mediów społecznościowych i zazwyczaj tę funkcję pełnią osoby, które zajmują zupełnie odmienne stanowiska.

Z badań podanych przez Deloitte wynika również, że podnoszenie kwalifikacji i umiejętności osób, które zajmują się komunikacją w social mediach jest kluczowe dla nowoczesnych firm i zarazem największym wyzwaniem ostatnich lat, jeśli chodzi o kompetencje grupy wykonawczej. Eksperci podkreślają, że w dużych korporacjach nadal brakuje osób, które skutecznie potrafiłyby tworzyć komunikaty i angażować w nie użytkowników np. Facebooka.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Polecane publikacje:

Kategoria: Praca

Chmurka tagów:

RSSKomentarze (0)

Trackback URL

Pozostaw odpowiedź




Jeśli chcesz aby wyświetlić avatar przy twoim komentarzu, zajrzyj na Gravatar.