Internetowa komunikacja z klientem coraz popularniejsza. Polskie przedsiębiorstwa doceniają sieć

We współczesnym świecie niezwykle ważnym elementem budowania relacji z klientem jest komunikacja i obsługa klienta. Wzrost znaczenia rynku elektronicznego, w szczególności rynku internetowego, sprawił, że coraz więcej firm dostrzegło swoją szansę w promowaniu własnego wizerunku i marki za pośrednictwem zaawansowanych nowoczesnych narzędzi komunikacji.

Polscy przedsiębiorcy

Obok oddziaływania na klienta, dzięki szybkiemu kanałowi komunikacji, mają one możliwość stałego monitorowania zmieniającego się rynku, analizowania konsumenckich potrzeb i reagowania na nie, odpowiednio dostosowując swoją ofertę. Zasadniczym celem komunikacji internetowej jest uświadomienie konsumentowi istnienia danego produktu oraz zbudowanie sympatii i zaufania do marki. Szczególnym rodzajem internetowego dialogu na płaszczyźnie firma – klient są strony WWW.

Niepodważalną zaletą internetowych serwisów firmowych jest ich funkcjonowanie przez 24 godziny na dobę, dające klientom szansę na kontakt z przedsiębiorstwem o każdej porze, która jest dla nich dogodna. Do stałej dyspozycji klientów jest także szereg informacji o działalności i celach firmy oraz jej produktach. Dzięki specjalnym formularzom istnieje możliwość zamówienia towaru lub złożenia wniosku serwisowego. Najważniejszym warunkiem skutecznego dotarcia do klienta za pomocą strony internetowej jest jej odpowiednie spersonalizowanie, tzn. dostosowanie do możliwości i potrzeb użytkownika. Powinna ona nie tylko być interesująca graficznie, przyciągać jego uwagę, ale także dostarczać mu wyczerpujących informacji.

Doskonałą formę kontaktu z konsumentem zapewniają też takie narzędzia, jak portale społecznościowe, na których dochodzi do interakcji i dialogu w zakresie jego potrzeb i oczekiwań. Nowe media pozwalają konsumentowi na wyrażanie swoich opinii, dialog, a nawet wpływanie na działania biznesu. Ta kooperacja służy zbliżeniu obu światów, konsumenckiego i biznesowego, a co za tym idzie większego zrozumienia indywidualnych potrzeb klientów. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu Internetu, poprzez doskonalsze dopasowanie firmowej oferty do potrzeb konsumenta i stworzenie osobistej relacji z nim. Internet umożliwia bowiem wielostronną komunikację, wyszukiwanie potrzebnych danych, zawieranie transakcji oraz współtworzenie wartości marki, a w rezultacie efektywniejsze pozyskanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów. Pozwala także na wyróżnienie się na tle konkurencji, w szczególności dzięki takim programom jak Solidna Marka, służącym podtrzymaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa jako wiarygodnego i godnego zaufania partnera, oferującego produkty i usługi najwyższej jakości.

fot. flickr.com | aut. Sebastiaan ter Burg

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Internetowa komunikacja z klientem coraz popularniejsza. Polskie przedsiębiorstwa doceniają sieć, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Polecane publikacje:

Kategoria: Finanse osobisteTechnologie

Chmurka tagów:

RSSKomentarze (0)

Trackback URL

Pozostaw odpowiedź




Jeśli chcesz aby wyświetlić avatar przy twoim komentarzu, zajrzyj na Gravatar.