Europejczycy nie chcą zakładać firm. Wyniki nie zaskakują analityków

Na przestrzeni ostatnich kilku lat gwałtownie spadła ilość osób, które są zainteresowane założeniem firmy. Z badań wynika, że jeszcze 4 lata temu, tj. w 2009r. o własnym biznesie myślało 45 % mieszkańców państw członkowskich UE, dziś jest to już tylko 39 %. Trend jest wyraźnie malejący, a zdaniem analityków nagłego ożywienia poczucia przedsiębiorczości wśród Europejczyków nie możemy się spodziewać.

europejskie firmy

Z raportu przygotowanego dla Brukseli wynika, że większość mieszkańców Europy woli pracować na etacie niż zajmować się prowadzeniem biznesu, ale to wyniki uśrednione; nastroje potencjalnych przedsiębiorców zależą od kraju i regionu z jakiego pochodzą.

Największe zainteresowanie założeniem własnej firmy wykazywali Litwini, bo takiej odpowiedzi udzieliło aż 59 % badanych. Tuż za nimi są Grecy i Bułgarzy, nieco dalej w tabeli znaleźli się mieszkańcy Łotwy, Portugalii i Rumunii. Badania potwierdzają, że w Polsce mamy nadal stosunkowo wysoki wskaźnik przedsiębiorczości. 47 % polskich respondentów myśli o założeniu swojej firmy, ale to nadal ponad połowa woli stabilny etat.

Niskim zainteresowaniem wobec własnego biznesu wykazali Szwedzi, Finowie, Duńczycy i Słoweńcy.

Bariery przed założeniem firmy

W raporcie możemy przeczytać także o głównych czynnikach, które powstrzymują Europejczyków przed założeniem działalności gospodarczej. Ankietowani uznali, że największą barierą jest obawa przed plajtą – na taką odpowiedź wskazało 43 % respondentów. Poza tym uciążliwe wydają się być nadal: biurokracja, mało stabilne prawo i brak pieniędzy na sfinansowania pomysłu na biznes.

fot. flickr.com | aut. Official GDC

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Europejczycy nie chcą zakładać firm. Wyniki nie zaskakują analityków, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Polecane publikacje:

Kategoria: FeaturedPraca

Chmurka tagów:

RSSKomentarze (0)

Trackback URL

Pozostaw odpowiedź




Jeśli chcesz aby wyświetlić avatar przy twoim komentarzu, zajrzyj na Gravatar.